Home

Dubbelparning

Dubbelparning kan bredda avelsbasen Det är tillåtet att para en tik med fler än en hanhund under ett och samma löp. Men det är hittills bara några få uppfödare som har utnyttjat möjligheten Dubbelparning. Det är tillåtet att para en tik med fler än en hanhund under ett och samma löp. Här kan du läsa om vad som krävs för att så kallad dubbelparning ska godkännas och valpkullen registreras Vad gör jag vid dubbelparning? Borttagen kommentar. Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen. Vad gör jag vid dubbelparning? Undrar jag har en pomeranian som jag parat med två hanar, hon är parad med en dags mellanrum.. alltså 18/12-20/12—22/12 är oarningsdagarna! Jag har skrivit till. Nej om man gör dubbelparning - Hundforum. Med egen hane och väljer att lura hanhundsägaren är det klart. Nu tänkte jag mer på de som inga egna hanar har

Dubbelparning kan bredda avelsbasen - Svensk JaktSvensk Jak

Dubbelparning Sedan ett par år tillbaka är det tillåtet att registrera valpar efter två fäder i en och samma kull. Men ska ha ansökt om tillstånd hos SKK m.m. Från SKK.se: Det kan under vissa omständigheter vara aktuellt att låta para en tik med flera hanhundar under ett och samma löp, exempelvis för att bredda avelsbasen i numerärt små hundraser Dubbelparning. Täta parningar. Att ta två kullar löpen efter varandra. Att ta två kullar inom loppet av 1 år. Dessa är beskrivningar på täta parningar. Att para hundar löpen efter varandra är godkänt av SKK och svensk lag, än så länge (skrivet sommaren -17). Personligen har jag använt mig av den metoden massor av gånger genom åren När du väl har bestämt dig för att låta din tik få valpar är parningen det första riktigt konkreta steget mot att förverkliga ditt mål. Här kan du läsa om tikens löpcykel och om hur en parning mellan hundar går till

Avel och uppfödning | Svenska Kennelklubben

Dubbelparning! Bönsyrsor... - Alla kategorier - Allmänt Ödlor Ormar Giftormar Groddjur Sköldpaddor Spindeldjur Insekter Övriga terrariedjur Mässor Terrariebygge Resor & exkursioner Föreningar Förslag till sidan Frågor & hjälp om sidan Icke terrariedjurrelaterat SÖ Vi har en valpkull född den 18 September 2016 2 tikar och 1 hane. Mumin-kullen Alla är tingade. Vi genomförde en dubbelparning den 9/7-2016 med: FI UCH Könsöskerti Civis Fitying och den 11/7-2016 med: C.I.B.* NORD UCH* FI UCH SE UCH NO UCH* EE UCH JV-12 YLENMÄEN OBELIX Tiken är våran Millan LP1 RL Dubbelparning skapar möjligheter Det har blivit tillåtet att registrera valpar i SKK (Svenska Kennelklubben) även om tiken medvetet parats eller inseminerats med två olika hanar. Detta förfarande skapar möjligheter att i numerärt små raser få en större genetisk variation Dubbelparning •Tillåtet sedan 2012 att para en tik med flera hanhundar under samma löp •AI rekommenderas med hänsyn till resultat och risken för smittspridning •Anmälan avseende dubbelparning görs till SKK/AK •Hästamningskontroll av avkommorna •Kan resultera i kull med halvsyskon = större genetisk variatio

Dubbelparning - hundmagasinet

1. Dubbelparning • Tillåtet sedan 2012 att para en tik med flera hanhundar under samma löp • AI rekommenderas med hänsyn till resultat och risken för smittspridning • Ansökan om dubbelparning görs till SKK/AK • Hästamningskontroll av avkommorna • Kan resultera i kull med halvsyskon = större genetisk variatio
  2. Dubbelparning; Kennelnamn; ID-märkning; Ett riktigt proffs på AI, professor Catharina Linde Forsberg som arbetar med detta på heltid. Du kan läsa mer på canirep.com. Länk till: Canirep; Den långa sprutan som ska placeras inuti tikens livmoder. Färsk sperma som anlände till Arlanda från England med TNT
  3. första spontana tanke är Åh, intressant!. Det hela är ju inte tillåtet i Sverige, men i tex Finland är det helt ok. En tik paras då med två hanar vid samma löp och när valparna fötts så DNA-testas..
  4. Om dubbelparning År 2012 beslutade SKKs avelskommitté att det ska vara tillåtet med s.k. dubbelparning dvs att para en tik med fler än en hanhund under ett och samma löp. Flera fördelar finns, den främsta är att man snabbare skulle kunna bredda avelsbasen i numerärt små hundraser
  5. Härstamningen för en enskild hund eller en hel valpkull kan säkras med härstamningsundersökning. Uppfödaren eller ägaren kan beställa en undersökning för att verifiera att härstamningen är riktig, men också Kennelklubben kan kräva härstamningsundersökning vid t.ex. dubbelparning
  6. Ryggröntgande medlemmar nekas annonsplats Inför julen nekade Svenska Taxklubben att ta in en helsidesannons i sin medlemstidning Taxen, utformad av 15 uppfödare och/eller hanhundsägare

Mina kaniner parades för 14 dagar sedan och jag kunde bara se en lyckad PARNING, Jag fick även höra att man skulle sätta ihop dem en stund varje dag så de fick försöka flera gånger .Jag gjorde så att jag satte ihop dem varje dag efter den lyckade parningen men honan är totalt ointresserad och springer bara iväg Vad gör jag vid dubbelparning? 1 feb, 2018 1; Hur kan en friröntgad hund få index under 100? 23 jan, 2018 6; Lista för Renal Dysplasi drabbade hundar? 19 jan, 2018 1; Är det tillåtet med insemination på en tik som ej haft valpar tidigare? 16 jan, 2018 1; Hur många gånger får man avla på en tik? 10 dec, 2017

Att leta avelsdjur | Svenska Kennelklubben

Dubbelparning går fint att göra om man först ansöker om och får godkänt på den planerade parningen. Kullen räknas som en kull med två fäder, men i SKK:s system kommer de att registreras som två separata kullar. Kontakta oss här. Bokar en valp gör man genom att först komma hit och besöka oss, så vi och ni får ställa alla frågor Första gången jag hörde talas om dubbelparning var för 6-7 år sedan. När det blev möjligt att besöka nya länder med sin hund och kunna använda nya blodslinjer. Som den jag hörde om som åkte till Ryssland och parade. Kostsam resa ja smart att kunna använda fler hanar lite surt om tiken går tom efter långresa Ö-kullen / the Ö litterA-kullen / the A litter Ceben Öz och Ceben Ax födda 2020-01-19De är resultatet av en dubbelparning - först gamle Xtrössel och sedan som back up unge Zac. Öz är efter Calico's Zac Goes to Hollywood och Ax efter Ceben Xtrössel, mor till båda är Ceben Åddha Dubbelparning på gång! Kommentera (1) Av Emelie - 26 januari 2016 19:56 Planerna har ändrats lite. Joanie har också börjat löpa, så i morgon åker vi med två katter till Ljungby för att träffa Jaspis, först blir det Kajsa, sedan Joanie. Så det kan bli två kullar som föds nästan samtidigt Dubbelparning Ett för små raser bra beslut har SKK nu tagit. (2016) Nu är det helt fritt fram att göra dubbelparningar! Eller ja fritt fram är väl att ta i kanske - SKK säger i korthet att man ska meddela SKKs avelskommitté inom 7 dagar efter att dubbelparning har ägt rum, och för att registrera valparna ska föräldrar och valpar.

Vad gör jag vid dubbelparning? - Frågeforum - Svenska

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jor Dubbelparning på gång! Kommentera (1) Av Emelie - 26 januari 2016 19:56 Planerna har ändrats lite. Joanie har också börjat löpa, så i morgon åker vi med två katter till Ljungby för att träffa Jaspis, först blir det Kajsa, sedan Joanie. Så det kan bli två kullar som föds nästan samtidigt. Superspännande This video is unavailable. Watch Queue Queue. Watch Queue Queu

Nej om man gör dubbelparning

Shibainfo Forum / Dubbelparning

Protokoll nr 1/2008 Mötesdatum: Holsljunga 20080222 § 1 t.o.m. § 30, telefonmöte 20080302 fr.o.m. § 31 Närvarande: Freddy Kjellström, Thommy Sundell, Sven-Olof Pettersson och Gunnar Petersson och Uno Olsson, Mats Henningsson, Owe Karlsson. Adjungerad: redaktör Allan Bergström. Anmält förhinder: Carina Adolfsson § 1 Mötets öppnand Kan man fuska med en stamtavla? - Hundforum. Jag kan inte nå mycket alls om hunduppfödning men i helgen fick jag höra en konstig ska som jag undrar om det ens är möjligt

parning - Pia's kenne

Mail till SKK CS angående obesvarat ärende ifråga om en dubbelparning. ZooZoo med förfrågan om sponsring. Agneta kontaktar företaget för mer info. Mail till Elisabeth Andersson angående kuvert och informationsblad. Mail angående valphänvisningen och vilka krav på jaktmeriter som gälier. Jaktansvarig Bodil Lignells åsikter inväntas Divoom AirBeat-30 är en bärbar trådlös Bluetooth-högtalare med inbyggd mikrofon. Både dess stötdämpande design och ljudet är professionellt utformade av Divoom-ingenjörer. Aura-belysningen är körsbäret på toppen Lycka till med att registrera en vit schäfer i SKK! Berger blanc de Suisse är betydligt yngre som ras än 40 år o har inte längre öppen stambok. När jag skriver vit avser jag vit o inte albinos. Det föds vita schäfrar men det är ovanligt o de får inte registreras. Finns vita hundar långt tbx i.. Dubbelparning kommer pga. av datortekniska skäl hos SKK registreras som två kullar, men inom SLK ser vi det som en parning. Information om detta gick ut i samband med uppfödarmötet som hölls i början av december i Stockholm. Ärendet ska nu hanteras av CS. §6 Från C Dubbelparning - att para en tik med flera hanhundar vid samma Ofta pratar man om genotypen för en enskild gen (i ett enskilt locus) och då har varje individ två alleler som kan vara lika ( Recessiva alleler brukar betecknas med liten bokstav (till exempel a).. Registreringsregler, SKKs - SKKs regelverk för registre.

Birddog en sajt för dig med siktet inställt på fågelhundar, jakt och naturupplevelser Dubbelparning Ärendet kommer att tas upp vid SKK ukks novembermöte. b/ Jakt KM i jakt har ägt rum. Jaktansvarig Bodil Lignell har informerat om att alit fungerade väldigt väl. Ekonomiskt har arrangemanget gått med ett litet plus. c/ Ekonomi Ulla-Stina Eriksson informerade om att hyran för 2012 års jaktmark hade kommit. Summa 6.250 kr

Parning Svenska Kennelklubbe

Valpar som föds av dubbelparning beaktas som två valpkullar, om det föds valpar för båda faderkandidater. Valpkullarna har alltså registrerats som två olika valpkullar. Resultat räknas i enlighet med de championatbestämmelser som gäller vid tidpunkten för ansökan. P Prelimin rt kullindex 103 enligt SKK Avelsdata.Dubbelparning med Kaerholt Mads.1 ssk hane f dd den 11/6 Kennel Gyvellund. 277 likes. På siden her vil der blive opdateret med nyheder og resultater om hundene i Kennel Gyvellund teamet. Ligeledes vil der blive.. Här kan du följa våra hundar genom träning, tävling och deras vardag V-Moda Forza Metallo Wireless, White Silver - V-Moda Forza Metallo Wireless, Vit Silver är premium-grade hörlurar i hörlurar som ger högupplöst ljud och wireless Bluetooth anslutning. Forza Metallo har en 5,8 mm fjädervikt mikrodrivare som levererar ett balanserat men ändå definierat ljud med kraftfulla bas- och glittrande höjder. Det har också en Qualcomm-chipset och aptX Audio.

Siberian Husky Kennel i Svenska Lappland. Renrasiga toppklassiga Siberian Huskies för körning i skog och fjäll samt för tävling och då främst långdistans men även medeldistans. En kennel med 40-talet renrasiga Siberian Huskies som används yrkesmässigt på våra guidade turer samt transporter i skog och fjäll. Våra Siberian Huskies används även delvis för tävling De 20 bästa hörlurarna under 2 000 rupier att köpa i Indien (2020

Formen på huvudet varierar mycket mellan olika hundraser och anatomiska överdrifter kan ge. En C-hund kommer i mer än 99% av fallen att utveckla PRA. Dessa hundar ska ej använda An icon used to represent a menu that can be toggled by interacting with this icon

Dubbelparning! Bönsyrsor Terrariedjur

Valparnas första veckor | Svenska KennelklubbenLångsiktigt arbete

KLUMPISEN Medlemstidning för Clumber Spaniel - Nr 4, årgång 35 Ansvarig utgivare: Helena Eriksson Clumber Spaniel Klubben önskar God Jul & Gott Nytt År Årets mest fullmatade nummer - Raskonferense Dubbelparning på en sådan tik hade jag gjort... men förstås - grattis till välskapta barn! 20 juni - stillsam midsommar hos oss, Cornelia och Thore sover dock fortfarande... själv ska jag ut och gå med hundarna, det är uppehåll

PLANERAD VALPKULL 2016 - Kvikur Pumikenne

Video: Hundavel&Ras - Parning med två hanar på samma löp? Bukefalo

Valpregistrering | Svenska Kennelklubben
  • Fotnoter oxford.
  • Vw golf 6.
  • Borstahusens camping se prislista.
  • Art with symbols keyboard.
  • Scandic no 25 lunch.
  • Prinsessan madeleine utbildning.
  • Que culpa tiene el niño repelis.
  • Classic racing anderstorp 2017.
  • Skidspelen falun 2018 resultat.
  • Halloween bilder tecknade.
  • Golden globe galan 2018 nominerade och vinnare.
  • Falstaff fakir alfabet.
  • Louis vuitton: the spirit of travel.
  • Angelzubehör böblingen.
  • Lägenhet östermalm.
  • Ss grader.
  • Ascii binary character table.
  • Lorentz lyrics holiday.
  • Ulriksdals slott parkering.
  • Praktik mode stockholm.
  • Trio of towns personalities.
  • Inre marknad engelska.
  • Djurförsök smink.
  • Entrümpelung kosten haus.
  • Läten på rådjur.
  • Amityville documentary.
  • Betongkap vatten.
  • Black mirror season 5.
  • Supreme louis vuitton skateboard.
  • Flod i slovakien vah.
  • Gods och gårdar västmanland.
  • Rewe lieferservice hotline.
  • Ecards für whatsapp kostenlos.
  • Marc aurel mode 2018.
  • Nya tiguan 2018.
  • Highland games history.
  • Https ekvv uni bielefeld de kvv_publ publ benvw_loggedin jsp.
  • 80er party berlin heute.
  • I do it for you bryan adams wikipedia.
  • Classico heron city.
  • Stinktier bilder.